יום שבת, 7 ביוני 2008

רשת חדשה לשיתוף תמונות לשימוש בחינוך - ישראפיק

השנה נוכחתי לדעת (שוב) כמה קשה תהליך חיפוש תמונות באינטרנט כאשר החיפוש נעשה על ידי תלמידי בית ספר יסודי והוראות המורה כוללות דרישה לכבד זכויות יוצרים.


רוב התלמידים פונים מיד לחיפוש תמונות בגוגל, בעיתי כי החיפוש בעברית לא מאפשר סינון תכנים לא ראויים, ולא סינון לפי זכויות יוצרים.
בפליקר יש חיפוש עם סינון אבל גם כאן החיפוש בעברית לרוב אינה מניבה את הפירות הרצויים. יש אפשרות לחפש ב ויקישיתוף אבל המידע אודות התמונה בדרך כלל באנגלית, וכפי שינקל כתב במאמרון ידי ביד, ממוחה וחובבן, למען הנגישות "למרות שאוסף התצלומים הלאומי של ישראל נמצא באינטרנט כבר בערך עשור...מלאכת החיפוש לא קלה", כמו כן נדמה לי כי תצלומים אלה אינן מופיעות תחת רשיון המאפשר שימוש ברבים.

לכן אני מזמינה אתכם להצטרף לרשת ישראפיק לשיתוף ותיוג תמונות ברישיון ייחוס-שימוש לא מסחרי-שיתוף זהה 2.5 ישראל של Creative Commons. המטרה ליצור מאגר תמונות אשר ניתן יהיה להשתמש בהן מבלי לפגוע בזכויות יוצרים.

הרשת בנויה על פלטפורמת נינג, ניתן להעלאות תמונות לרשת מהמחשב, או באמצעות דואר אלקטרוני או טלפון סלולרי. כדי לצפות בתמונות, להעתיק ולשמור במחשב אין צורך להצטרף כחבר.
כמו כן המעוניינים לשתף תמונות מבלי להצטרף לרשת יכולים לשלוח כקובץ מצורף בדואר אלקטרוני לכתובת israpics@gmail.com יש להוסיף את כותרת התמונה בתיבת הנושא ומידע רלוונטי אחר בגוף ההודעה (רשיון, מידע אודות התמונה, שם או כינוי הצלם וכו')
כרגע לא דובר בשיתוף תלמידים כחברי הרשת, למרות שדבר זה בהחלט אפשרי בשנת הלימודים הבא, אם מתכננים נכון.

http://israpic.ning.com

2 תגובות:

DENY אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
DENY אמר/ה...

Hi Susan
Great idea and project. Just a thought - ask students to tkae pictures and than send it to a center location for uploading following an approval. The person who submitted it will get a credit and it will be copy free. Many kids have digital cameras and can produce wonderful photos. During summer break when ever travelling or around their house photo opprotunities are always available.